به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سال گذشته گروه سايپا در پلتفرم مهمترين محصول خود يعني پرايد تغييرات اساسي ايجاد كرد و از ابتداي سال جاري موفق شد تمام محصولات خانواده پرايد را روي پلت فرم جديد توليد و به بازار عرضه كند؛ خودرويي كه تا امروز در پليت فرم جديد تنها مدل بنزينسوز آن در بازار حاضر بود.
مديران سايپا ميگويند كه از همان ابتدا توليد خودروهاي پلت فرم ايكس۱۰۰ با موتور پايهگازسوز هم انجام شده است، اما مشكلاتي در مورد ارائه آن به بازار پيش آمد.
مرتضي شفيعي – معاون مهندسي و كيفيت گروه خودروسازي سايپا، در اين مورد ميگويد: "سايپا از ابتداي سال در حدود سه هزار دستگاه انواع پرايد روي پلت فرم ايكس۱۰۰ با موتور پايهگازسوز توليد كرده است، اما از آنجا كه در روند صدور تاييديههاي شمارهگذاري موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي تاخيرهايي به وجود آمد و سايپا نتوانست اين خودروها را به بازار عرضه كند، توليد آنها به دلايلي همچون مسائل انبارداري متوقف شد تا هزينههاي بيشتري به شركت تحميل نشود."
به نظر ميرسد در حال حاضر اين مشكلات بر طرف شده است، صبح سه شنبه اول شهريور نيز پليس راهور از خودروهاي پايهگازسوز شركت سايپا بازديد كرده و احتمال ميرود شمارهگذاري اين خودروها به زودي انجام شود و احتمال ميرود كه خودروهاي گازسوز سايپا حداكثر در يك هفته آينده به بازار بيايند.
فرامرز طاهري – معاون بازاريابي و فروش اين شركت، در مورد تفاوت قيمت خودروهاي گازسوز خانواده پرايد با پرايدهايي كه در حال حضار در بازار هستند، ميگويد: " تفاوت قيمت پلت فرم ايكس۱۰۰ مشابه همان تفاوت قيمت در پرايدهاي قديمي است. ميانگين قيمت خودروهاي خانواده پرايدهاي پلت فرم ايكس۱۰۰ در حال حاضر در بازار تهران در حدود هشت ميليون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۹ ميليون تومان است.
به گفته وي احتمالا خودروهاي گازسوز اين خانواده يك ميليون تومان گرانتر به فروش خواهند رسيد.
با وجود اينكه به نظر ميرسيد گروه سايپا توليد خودروهاي دوگانهسوز را دو دستي به ايران خودرو تقديم كرده است، اخبار اين روزهاي سايپا حاكي از مسائل ديگري است.